Handelsbetingelser

Nedenstående standard handelsbetingelser er udarbejdet af e-mærket og kan frit benyttes af danske kunder hos HostedShop. HostedShop anbefaler at tilkøbe et e-mærket abonnement, så e-mærket kan tilpasse betingelserne til din forretning, samt løbende sende opdateringer om lovændringer, så betingelserne også i fremtiden dækker lovkravene. Læs mere om e-mærket.

Dette er en standardskabelon så husk at tilpasse den til din virksomhed. Sæt selv data ind i de sætninger der er markeret med
grønt. Hvis du ikke har varer der hører under fortrydelsesretten kan du blot udelade den del af teksten.

Husk at der i ordrebekræftelsen skal være vedhæftet handelsbetingelser og fortrydelsesformular så kunden får den. Eventuelt kan den sendes med varen.

 
   

Generelle oplysninger

 

Virksomhedens juridiske navn: Cartex Aps
CVR-nr.: 37875236
Adresse: Oddervej 500, 8340 Malling
Mailadresse: hans@cartex.dk
Telefonnummer: 86283044

 

Betaling


 

 

Fragtformer

Levering til firmaer med Danske Fragtmænd dag-til-dag

Levering til pakkeshop med GLS

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Da sædeovertræk og måtter altid er produktionsvarer, så kan de ikke returneres. Det er vores pligt at sørge for at varerne passer til den angivne bil. Hvis det angivne er forkert eller det oplyste er behæftet med fejl ligger ansvaret hos bestilleren.

 

Fortrydelse af en del af købet 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post. 
 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Skræddersyede sædeovertræk og måtter, producerede efter kunden angivelser.

Varer, der er blevet forsynede med logo, navne og adresser:

Cartex fremstiller ingen produkter uden et klart tilsagn på mail fra de enkelte ordregivere.  Så skulle der være fejl på de pågældende produkter er det kunden ansvar. 

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Cartex Aps

Oddervej 500

8340 Malling
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Cartex Aps

Oddervej 500

8340 Malling
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Cartex Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.cartex.dk er Hans Larsen.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@cartex.dk  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Hans Larsen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

 
 

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.02.2024